یک وب سایت کاربر محور

داشتن یک وب سایت با کیفیت برای موفقیت در جهان آنلاین مهم است: بالاخره، وب سایت شما باید در مرکز حضور آنلاین شما باشد: اگر ما حضور آنلاین شما را به میزبانی یک رویداد تشبیه کنیم، داشتن یک وب سایت خوب ما

داشتن یک وب سایت با کیفیت برای موفقیت در جهان آنلاین مهم است. بالاخره، وب سایت شما باید در مرکز حضور آنلاین شما باشد. اگر ما حضور آنلاین شما را به میزبانی یک رویداد تشبیه کنیم، داشتن یک وب سایت خوب مانند پیدا کردن مکان مناسب برای رویداد شماست. علیرغم تمامی برنامه ریزی های شما، موفقیت یک رویداد می تواند به مکان، مکان، مکان خلاصه شود. محل اجرای درست می تواند یک رویداد خوب را بهتر کند و محل بد می تواند یک رویداد به خوبی برنامه ریزی شده را با شکست مواجه کند.

اگر در حال حاضر یک وب سایت دارید، باید با صرف زمان و نگاه واقعی به آن شروع کنید. همانطور که به آن نگاه می کنید، برخی سوالات کلیدی را از خود بپرسید. آیا وب سایت من، هدفی که در اصل برای آن برنامه ریزی کردم را خدمات رسانی می کند؟ آیااهدف کسب و کار من را بازگو می کند؟ می خواهم چه کسانی از کسب و کار آنلاین من بازدید کنم؟ من محتوا و مطالبی را ارائه داده ام آن نوع از بازدیدکنندگان می خواهند؟ وبسایت من در واقع برای چه چیزی مورد استفاده قرار می گیرد؟ اینها همه سؤالات اساسی هستند که باید از خودتان در مورد وب سایتتان سوال کنید تا اطمینان حاصل نمایید که کاربر محور و موثر است.

به طور کلی، هدف نهایی کار شما در رسانه های اجتماعی، نتایج جستجو و تبلیغات آنلاین این است که مشتریان و مشتریان بالقوه را به وب سایت خود ببرید. به همین دلیل است که به طور ایده آل وب سایت شما جایی است که مشتریان بالقوه شما می توانند به معامله واقعی تبدیل شوند و جایی است که مشتریان فعلی می توانند آنچه را که دنبال آن هستند پیدا کنند.

اگر وب سایت ندارید، شما را تشویق می کنیم که از مراحل زیر استفاده کنید تا به وبسایتتان کمک کنید دقیقا همان چیزی شود که مشتریان شما - چه در حال حاضر و چه در آینده - در جستجوی آن هستند. با این حال، همچنین شما را تشویق می کنیم تا مطمئن شوید تمام بودجه خود را در وب سایتی هزینه نمی کنید که هیچ کس نمی تواند آن را پیدا کند. برای بازاریابی سایت خود، مقداری بودجه نگه دارید.

 

مرحله 1: میزبانی خوبی داشته باشید

وقتی سایت شما به خوبی کار می کند، میزبانی همه تفاوت ها را ایجاد می کند. به نظر ما، برخی از بهترین سایت های میزبان عبارتند از:

  • Bluehost
  • Go Daddy
  • HostGator
  • خدمات وبسایت آمازون

شما ممکن است تعجب کنید که یک سایت میزبان وب چه کاری انجام می دهد؟ به طور خلاصه، وب سایت شما را در حال اجرا نگه می دارند، به این معنی که سایت شما نمی تواند بدون آنها زنده بماند و رشد کند. سیستم عامل های میزبانِ در بالا ذکر شده دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی هستند. شما بایستی تحقیقاتی انجام دهید تا تعیین نمایید که کدام سرویس میزبانی برای شما مناسب است.

به قیاس رویدار خودمان برگردیم؛ میزبانی قوی برای وب سایت شما در ارتباط مستقیم با محیط، مکان و منابع یک محل اجراست. انتخاب یک پلت فرم میزبانی با منابع مناسب برای کسب و کار شما، صحنه را برای وب سایت و کسب و کار شما در قلمرو دیجیتال تنظیم خواهد کرد. استفاده از یک محل خوب – به عبارتی سرویس میزبانی - همه تفاوت ها را برای مهمانان شما ایجاد می کند. در یک وضعیت کسب و کار، پلتفرم میزبانی، از مهمترین موارد نظیر ذخیره سازی فایل، میزبانی ایمیل، فضای سرور، پایگاه داده و موارد دیگر مراقبت خواهد کرد. آنها این نوع منابع را ارائه می دهند تا شما مجبور نباشید خودتان آنها را فراهم نمایید. در زیر چند معیار و سؤالاتی کلیدی را به شما فهرست کرده ایم که شما را راهنمایی می کند تا پلت فرم میزبانی درست را برای سایت خود پیدا کنید.

معیارهای پایه برای جستجو کردن در یک شرکت میزبانی:

  • زمان بیداری 99.9% - به این معنی است که وب سایت شما 365 روز در سال در سرورهای خود در حال اجرا می باشد. هر مقدار کمتری می تواند به کسب و کار ضرر بزند و خواهد زد.
  • پهنای باند بدون اندازه / نامحدود
  • فضای وب یا فضای دیسک بدون اندازه/ نامحدود
  • خدمات باکیفیت به مشتریان
  • رتبه بندی بالا

سوالات دیگر برای در نظر گرفتن و بررسی:

  • چند حوزه فعالیت می توانید داشته باشید؟
  • آیا آنها از قابلیت تجارت الکترونیک پشتیبانی می کنند؟
  • قیمت آن چند است؟

مرحله 2. یکURL  (نشانی وب) موثر انتخاب کنید

یک URL اساسا یک آدرس جهانی برای اسناد، صفحات یا سایر منابع خاص در شبکه جهانی وب است. به عبارت ساده تر،URL  شما همان چیزی است که معمولا به عنوان آدرس وب سایت شما شناخته می شود و مردم از آن برای تعیین سایت شما استفاده می کنند. در حقیقت کلمه locater حتی در نام: سمبل جایگزسن منبع یکنواخت است. نشانی وب Nemark عبارت است از : Netmark.com – بله، به لحاظ فنی،URL  کامل ماhttp://www.netmark.com/  است، اما در حال تلاشیم تا این موضوع را ساده نگهداریم.

دنبال کردن این نکات به شما کمک می کند تا یک URL موثر ایجاد کنید.

آن را مربوط و مرتبط سازید

URL شما بایستی نشان دهنده نام شرکت شما یا آنچه بازدیدکنندگان در وب سایت شما پیدا می کنند باشد. معمولا استفاده از نام شرکت شما بدون فاصله توسط یک نام دامنه مانند .com یا .org دنبال می شود. با این حال، زمان هایی وجود دارد که داشتن یک URL که مربوط به چیزی است که انجام می دهید را قابل قبول و منطقی می سازد.

در هر صورت، نشانی وب شما بایستی مربوط به شرکت شما باشد. اگر یک URL انتخاب کنید که با کسب و کارتان مرتبط نیست، ممکن است لازم باشد از فرصت های مختلف نام تجاری برای اتصال آدرس وب خود به کسب و کارتان در ذهن افراد استفاده کنید - این کار URL مربوط به شرکت شما را مرتبط می سازد. چه باور داشته باشید یا نه، زمانی وجود داشت که هیچ کس نمی دانست نشانی Google.com  برای چه بود.

آن را کوتاه و ساده نگه دارید

دلایل خوبِ زیادی برای حفظ کوتاهی و سادگی نشانی وب شما وجود دارد. البته، کوتاهی نسبی است، اما شما بایستی مطمئن شوید که URL شما به اندازه ای کوتاه و ساده است که بدون مشکل تایپ می شود. آدرس های طولانی و / یا دشوار می تواند برای کاربران مشکل ایجاد کنند و فرصت هایی برای غلط های املایی را برای افراد در مکان های اشتباه فراهم کنند.

چیزهایی که بایستی از آنها در URL خود اجتناب کنید:

  • واژه ها و یا نام هایی که هجی کردن آنها دشوار است
  • تکرار بیش از حد و یا نامنظم حروف
  • رشته های بلند از کلمات
  • پیوندها و تاکیدات

هنگام فهرست URL خود هم در دارایی فیزیکی و هم دیجیتال، ممکن است انتخاب شما این باشد که ابتدای کلمات به منظور کمک به جداسازی آنها در ذهن افراد، حروف بزرگ باشد. به عنوان مثال، اگر URL شما چیزی شبیه manywordsstrungtogether.com باشد، ممکن است در مورد فهرست کردن آن به صورت ManyWordsStrungTogether.com فکر کنید. حروف بزرگ بر توانایی افراد در دسترسی به سایت شما تاثیر نمی گذارند، اما به جداسازی حروف در ذهن  آنها کمک می کنند.

آن را موثر و کارا سازید

URL شما در بسیاری از مکان های مختلف حضور خواهد داشت. برای اینکه این موضوع موثر باشد، لازم است که در مورد چگونگی استفاده از URL خود در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، وب سایت های دیگر و حتی نشانه ها و سایر دارایی های فیزیکی مورد استفاده فکر کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، شما می توانید از حروف بزرگ برای تعریف کلمات در URL خود استفاده کنید. هر تصمیمی که بگیرید، مطمئن شوید که در استفاده شما سازگار است. برای اینکه واقعا موثر باشد، هم باید روشن و هم فراموش نشدنی باشد. همچنین باید تعیین کنید که آیا می خواهید نشانی اینترنتی خود را به عنوان کلید واژه برای نتایج جستجو دنبال کنید، چرا که این امر به نحوه استفاده از URL شما در سایت و سایر مکان ها تاثیر گذار است.

کاربر را در نظر نگه دارید

به طور خلاصه، هنگام ایجاد و تجاری سازی URL خود، باید کاربر را در نظر داشته باشید. وقتی URL شما فراموش نشدنی بوده و به آسان تایپ می شود، احتمال بیشتری برای بازدید از وب سایت شما به طور مستقیم وجود دارد، چرا که URL های قوی دسترسی کاربران به سایت شما را آسان می کنند.

برخی از نمونه های URL قوی عبارتند از:

color.adobe.com * - بسیار ساده و کاملا متناسب با محتوای سایت است به ویژه از آنجا که adobe در حال حاضر در ذهن اکثر مردم تجاری سازی شده است.

www.mashable.com * - به آسانی به یاد می آید و در ذهن کاربران برندسازی شده است.

www.idahofallsfamilydental.com * - این مثال از URL دارای روابط بسیار قوی با صنعت دندانپزشکی خانواده و مکان - آیداهو فالز – است که آن را یک URL بسیار قوی می سازد.

برخی از نمونه های URL ضعیف عبارتند از:

www.manyonline.org * - بدون نام تجاری قوی و هدفمند، اکثر مردم این نشانی اینترنتی را با انجمن موزه نیویورک مرتبط نخواهند کرد.

www.a4pt.org * - این نشانی اینترنتی بسیار ساده شده است که می تواند تمامی معنا را بدون نام تجاری قوی و هدفمند از دست بدهد.

www.commoncompanyname.com * - استفاده از یک نام معمول و رایج برای URL هیچ نشانی از اینکه شرکت شما چه هست و چه کاری انجام می دهد، ندارد و می تواند با شرکت های دارای نام مشابه اشتباه گرفته شود.

مرحله 3: ساخت یک وب سایت قوی و موثر

همانطور که در بالا ذکر شد، وب سایت قوی و موثر باید در مرکز حضور آنلاین شما قرار گرفته باشد. تمام فعالیت های رسانه اجتماعی شما، نتایج موتورهای جستجو و تبلیغات آنلاین باید در جهت هدایت ترافیک واجد شرایط به سایت شما باشد تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید.

به منظور انجام این کار، وب سایت شما باید بر اساس یک مبنای قوی - بر اساس یک سیستم مدیریت محتوای قوی (CMS) ساخته شود. برخی از بهترین و رایج ترین سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از WordPress ، Wix و Joomla. پیدا کردن سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شما برای مدیریت موثر زمانتان در عین حالی که یک وب سایت عالی دارید، ضروری است. حتی اگر می دانید که چگونه کد گذاری کنید، کدگذاری وب سایت شما به صورت دستی می تواند مقدار زیادی زمان و انرژی را آزاد کند که می تواند به طور موثری در جاهای دیگر کسب و کار شما هدایت شود. یکی از مزایای اصلی این سیستم های مدیریت محتوا این است که بیشتر پیش زمینه کدگذاری و برنامه نویسی را برای شما انجام می دهند.

اگر هیچ تجربه طراحی وب و یا برنامه نویسی ندارید، شدیداً پیشنهاد می کنیم که وب سایت خود را توسط یک شرکت طراحی وب طراحی کنید. با این حال، می خواهید مطمئن شوید که سایت شما را با سیستم مدیریت محتوایی ایجاد می کنند که می توانید چگونگی به روز کردن آن را یاد بگیرید. عموما نمی خواهید مسئولیت ایجاد تغییرات بزرگی در سایت خود داشته باشید، اما قادر بودن به انجام به روز رسانی های کوچک بدون کار کردن با شخص ثالث می تواند در شرایط خاص بسیار مفید باشد.

اکثر خدمات میزبانی به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به طور مستقیم به CMS انتخابی خود متصل کنید، اما مهم است مطمئن شوید که می توانید از هر دوی آنها با همدیگر استفاده کنید. کل هدف شما از CMS این است که ایجاد وب سایت ساده تر گردد، نه پیچیده تر.

برخی روش های دیگری که CMS خوب می تواند به شما کمک کند عبارتند از:

تم های از پیش طراحی شده

یک تِم از پیش طراحی شده اساسا یک قالب است که می تواند با یک CMS خاص برای ساخت یک وب سایت قوی و جذاب به شکلی سریعتر استفاده شود. برخی از این تم ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند، اما بیشتر آنها قیمتی بین 50 دلار تا 100 دلار بسته به برنامه نویس و ویژگیهایی که در تِم قرار گرفته است، دارند. به طور کلی، شما چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید، بنابراین می تواند یک ایده خوب برای سرمایه گذاری در یک موضوع با کیفیت باشد.ThemeForest ، TemplateMonster  و Wix Templates  قالب هایی بسیار جذاب، موثر و دوستانه را ارائه می دهند که می توانند برای ایجاد یک وب سایت قوی استفاده گردند. بسیاری از این تم ها طراحی شده اند تا پاسخگو باشند و در انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه و همچنین مرورگرهای وب خوب به نظر می رسند.

پلاگین های CMS

اکثر CMS ها انواعی از پلاگین ها را ارائه می دهند که می توانند برای کمک به شما در ایجاد صفحات پایین رونده، نمایش اسلاید و غیره استفاده گردند. نصب اکثر پلاگین ها سریع و آسان بوده، اما ممکن است نیاز به صرف مقداری زمان برای یادگیری دقیق در مورد نحوه استفاده از پلاگین ها داشته باشید.

گزینه های تجارت الکترونیک و دفتر پشتی

اگر وب سایت شما نیاز به قابلیت تجارت الکترونیک یا هر گونه گزینه ای از دفتر پشتی باشد، مطمئن شوید که شما سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب می کنید که برای پشتیبانی از این عملکردها و وظایف طراحی شده اند. این موضوع به وب سایت شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به صرف زمان زیادی بر روی کد"ذاری سفارشی کار کند.

مرحله 4: محتوای مفید ایجاد کنید

هنگامی که شما پلت فرم میزبانی درست، یک نشانی وب قابل اطمینان و یک وبسایت قوی برای ارسال به کاربران خود داشته باشید، وقت آن است که محتوای آن را پر کنید. اگر به قیاس رویداد خود برگردیم، محتوا با نوشیدنی ها، غذاهای آماده، غذاها و دسرهایی که شما برای رضایت مهمانان خود سِرو می کنید، زمانی که آنها در محل شما هستند، مرتبط است. اما ممکن است از خودتان سوال کنید که محتوا چیست؟ به عبارتی ساده، محتوا اطلاعاتی است که به منظور کمک به مشتریان و مشتریان بالقوه ارائه می دهید. محتوا در فرم های متنوع از متون صفحه ای تا اینفوگرافیک ها و ویدیوها می آید. این بخش در نظر گرفته نشده که نگاه جامعی به بازاریابی محتوا داشته باشد، اما می تواند به شما در درک ایده اصلی کمک کند.

با تجربه ما، محتوا بایستی به گونه ای مورد استفاده قرار گیرد که به صورت استراتژیک بازدیدکنندگان وبسایت شما را به سمت فعالیت هایی که می خواهید آنها را جذب نمایند، به صورت یک قیف هدایت نماید. برای این منظور، ایجاد محتوای متنوعی را پیشنهاد می کنیم که متناسب با بخش های مختلفی است از آنچه که ما قیف محتوا می نامیم. هر قطعه از محتوا باید به گونه ای طراحی شود که به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک نماید. بخش های اصلی قیف محتوای - و راه هایی که می توانید به بازدیدکنندگان کمک کنید - عبارتند از:

• آگاه کردن

• راهنمایی کردن (آموختن)

• حل کردن

• فروختن

یک وب سایت کاربر محور

با توجه به نیازهای شما، بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است در نقاط مختلف این قیف وارد شوند. بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که محتوایی ارائه دهید که به نیازهای خاص آنها در نقطه ای که وارد قیف شده اند رسیدگی می کند. به خاطر داشته باشید که کاربران معمولا به دنبال یک راه حل برای یک مشکل هستند و شما می توانید این پاسخ را فراهم نمایید. همانند هر قیف استراتژیک دیگر، سطوح بالا برای به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از افراد به منظور اطلاعات شما طراحی شده است. هدف از آن استفاده از محتوای سطح بالا برای کمک به ایجاد ترافیک واجد شرایط تر به سمت محتوای سطح پایین تر شماست. محتوا می تواند انواع مختلفی از قالب ها را بگیرد، اما این کار شماست تا مطمئن شوید که برای کاربرانتان راه حل مناسبی است که به دنبال آن هستند. و، بله، یک قطعه محتوا گاهی اوقات می تواند بیش از یکی از این نیازها را رفع کند.

(SEO)

بهینه سازی موتور جستجو

اگر در سال های اخیر به بازاریابی دیجیتال توجه کرده باشید، ممکن است عبارت «جستجوگرها مرده است». را شنیده باشید. با این حال هیچ چیز نمی تواند از حقیقت بیشتر باشد. بهینه سازی موتور جستجو به عنوان منبع و نیروی حیاتی جستجوهای موتورهای جستجو برای بیش از یک دهه بوده است و در سالهای آینده نیز مهم خواهد بود. بخش "مُرده" از بهینه سازی موتور جستجو تلاش می کند تا سیگنالهایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند را دستکاری نماید. در سال های اخیر، گوگل و سایر موتورهای جستجو به این سیگنال های دستکاری شده دست زده اند و برای به حداقل رساندن تاثیر دستکاری و / یا مجازات سایت هایی که از این شیوه ها استفاده می کنند، به ویژه در موارد افراطی، دست به اقدام زده اند.

مربوط، مفید و مهم

با این وجود، در فرم واقعی خود، SEO اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما به دنبال بهترین روش ها و روش های خاص است، به طوری که گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را ببینند و آن را رتبه بندی کنند. به روش دیگر، SEO وب سایت شما را ایجاد کرده یا بهبود می بخشد (گاهی اوقات به طریقی که قابل مشاهده نیست)، به طوری که موتورهای جستجو در رابطه با سوال پرسیدن یک جستجوگر، آن را به عنوان مرتبط، مفید و مهم تشخیص می دهند.

هنگامی که یک موتور جستجوگر فکر می کند سایت شما برای یک پرس و جوی جستجو به صورت مناسب، مفید و مهم است، باید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) به خوبی رتبه بندی شود. متاسفانه، SEO یک فرایند "سریع" نیست و می تواند در ابتدا روند نسبتا کندی داشته باشد و نیاز به تلاشی مستمر برای حفظ شدن دارد. موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تکامل هستند، و استراتژی جستجوگر شما باید بتواند با آنها همکاری کند. قدرت یک کمپین جستجوگر خوب، بی نظیر است، اما یک محیط بسیار رقابتی و سریع می باشد.

همچنین بایستی  توجه داشته باشید که رتبه بندی موفق و ترافیک حاصل از SEO به ندرت یک شبه اتفاق می افتد. در عوض، شما باید به طور مداوم بر روی سایت خود کار کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند و توسط موتورهای جستجو دیده می شود. علاوه بر این، باید درک کنید که SEO واقعا در مورد رتبه اول شدن برای یک کلمه کلیدی خاص نیست. در واقع، بهترین استراتژی های SEO، کلمات کلیدی مختلفی را هدف قرار می دهند و بر روی انباشتن ترافیک بهتر، و نه فقط ترافیک بیشتر برای سایت شما تمرکز می کند. در مورد آن فکر کنید، آیا 1000 بازدید کننده با تنها 10 تبدیل به مشتری دارید و یا 800 بازدید کننده با 15 تبدیل به مشتری. در رتبه بندی ها، کلمات کلیدی خاص و تعداد کل ترافیک خیلی گیر نکنید که باعث می شود نتایج کلی حاصل از استراتژی SEO تان را از دست بدهید.

با توجه به قیاس رویداد ما، SEO تمام برنامه ریزی هایی است که قبل از زمان انجام می شود تا اطمینان حاصل گردد که رویداد به راحتی انجام می شود و افراد آگاه هستند که رویداد در حال اتفاق افتادن است به طوریکه می توانند در آن شرکت نمایند. به عنوان مثال، اگر یک رویداد عمومی را میزبانی می کنید، می خواهید رویداد به طور کامل برنامه ریزی شده و زمان بندی شده باشد تا فرصت های کمتری برای مشکلات ایجاد شود. همچنین باید از مهلت ها و دستورالعمل های اجباری پیروی کنید تا اطمینان حاصل نمایید که روزنامه ها، مجلات و فهرست رویداد می توانند اطلاعات مربوط به رویداد شما را در تقویم های رویداد خود منتشر کنند تا افرادی که ممکن است علاقمند به شرکت در رویداد شما باشند، در مورد آن بشنوند.

با یک استراتژی شروع کنید

ایجاد استراتژی SEO مانند برنامه ریزی رویدادتان است. هر چه در مورد اینکه می خواهید چه کسی در رویدادتان شرکت کند و چگونه می خواهید آنها را در مورد آن آگاه سازید بیشتر شود، موفق تر خواهید بود.

استراتژی SEO شما باید با این سؤالات آغاز شود:

• مشتری ایده آل شما کیست؟

• کجا قرار دارند؟

• وقت خود را به صورت آنلاین در کجا صرف می کنند؟

• چه کلمات و اصطلاحاتی ممکن است برای جستجوی شرکت هایی مثل شما استفاده شود؟

• قصد احتمالی آنها در پشت هر سوال جستجو چیست؟

بهینه سازی وب سایت شما

هنگامی که یک استراتژی دارید، باید وبسایت خود را بهینه سازی کنید. انجام این کارها همانند پیروی از قوانین و دستورالعملهایی است که برای انجام رویدادتان در تقویم و فهرست رویداد ذکر شده است. به طور معمول، شما نمی توانید ناشر تقویم رویدادتان در روز رویداد فرا بخوانید و انتظار داشته باشید که آن را فهرست کنید. به طور مشابه، شما نمی توانید از SEO را انتظار داشته باشید تا شما را به بالای نتایج جستجو بفرستد. در زیر، برخی از روش های پایه ای که در آن بایستی وب سایت خود را برای به دست آوردن نتایج بلند نتایج SEO بهینه سازی کنید آمده است.

1. استفاده از عنوان های مرتبط و متا توصیفات

عناوین و متا توضیحات شما جزء بسیار مهمی از اطلاعات هستند چرا که در نتایج موتور جستجو نشان داده می شوند. عنوان صفحه، عنوانی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود و همچنین نامی که در تَب (tab) یا پنجره ظاهر می شود در زمانی که شما در صفحه یک مرورگر وب هستید. از سوی دیگر، متا توصیف اطلاعاتی است که در زیر عنوان در نتایج جستجو نشان داده می شود. این دو بخش کوتاه از اطلاعات به طور کلی اولین تصوری است که شما بر روی یک بازدیدکننده بالقوه وب سایت ایجاد می کنید، بنابراین روی آنها حساب کنید.

مثال:

صفحه: صفحه اصلی Netmark (http://www.netmark.com)

عنوان: Netmark - آژانس بازاریابی دیجیتال

متا توضیحات: Netmark برترین آژانس بازاریابی دیجیتال است که در تبلیغات، مدیریت رسانه های اجتماعی و وب سایت SEO تخصص دارد.

چگونه در موتورهای جستجو ظاهر می شود:

نتایج گوگل:

 

 

 

نتایج بینگ:

 

 

 

همچنین باید آگاه باشید که موتورهای جستجو می توانند متن متناوبی را از صفحه شما نمایش دهند، اگر احساس نکنند که متا توضیحات شما مربوط به پرسشِ جستجوگر است.

2. یک نقشه سایت به روز ارسال کنید

اساسا نقشه سایت فهرستی از تمام صفحات در وب سایت شماست. یک نقشه سایت HTML به طور کلی از طریق یک لینک در پایین یا بالای صفحه سایت شما قابل دسترسی است و به بازدیدکنندگان کمک می کند صفحه های خاصی را پیدا کنند که ممکن است از طریق سایر منوهای شما قابل دسترسی باشد یا نباشد. از سوی دیگر یک نقشه سایت XML به گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به شکل بهتری رتبه بندی کنند. با ارائه یک نقشه سایت XML، موتورهای جستجو قادر به کشف و فهرست بندی تمامی صفحات در سایت شما به شکل راحت تری هستند. هنگامی که موتورهای جستجو قادر به فهرست صفحات جدید و به روز شده در وب سایت و وبلاگ شما باشند، رتبه بندی جستجوی شما بهبود می یابد.

3. دارای محتوای مرتبط در صفحاتتان باشید

همانطور که قبلا گفتیم، داشتن محتوای مناسب در صفحاتتان، به سایت شما اجازه می دهد تا با سئوالات جستجوگرها مرتبط گردد. محتویات روی صفحه باید نوشته شود و ارائه گردند تا بازدیدکنندگان سایت شما بتوانند به سوالاتشان پاسخ دهند. موتورهای جستجو برای کمک به افرادی که در اینترنت به دنبال چیزی هستند، وجود دارند. این کار شماست تا اطمینان حاصل کنید اطلاعات موجود در صفحات سایت شما مربوط به سوالاتی است که مشتریان ایده آل شما احتمالا می پرسند. برای ربات های موتور جستجو ننویسید. اگر محتوای شما برای جستجوگران واقعی مفید نیست، بعید است که در سایت شما باقی بمانند و به مشتری تبدیل شوند.

4. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما

محتوای صفحه شما باید شامل کلمات و عباراتی باشد که می خواهید رتبه بندی کنید. اگر می خواهید افراد هنگام جستجو برای ابزارهای آبی، سایت شما را پیدا کنند، بهتر است کلمه های ابزارهای آبی را در سایت خود داشته باشید.

بایستی آگاه باشید در حالی که رتبه بندی کلّی کلمات کلیدی می تواند یک هدف عالی باشد، ممکن است به دلیل سطح رقابت و اهداف متفاوت جستجوگران، عملی نباشد. به طور کلی "کلمات کلیدی طولانی و بلند" که کمتر رقابتی هستند می توانند حقیقتا بهره وری بیشتری داشته باشند و منجر به ترافیک واجد شرایط بهتری به سایت شما شوند. به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن فقط عبارت "ابزارهای آبی"، ممکن است بخواهید عبارتی مانند "ابزارهای آبی برای فروش در شهر شما، ایالات متحده آمریکا" را هدف قرار دهید.

5. برای بدست اوردن لینک از وب سایت های دارای رتبه بندی بالا کار کنید

لری پینگ و سرگئی برین در سالهای تاریک اینترنت (حدود 1997) می خواستند راهی بهتر برای سازماندهی داده های بی نهایتی که در وب جهانی در دسترس هستند داشته باشند تا افراد بتوانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند. در ابتدای فعالیت شرکتشان- تلاش کوچکی که گوگل نامگذاری کردند - شروع به دنبال کردن لینک های میان وب سایت ها به عنوان رای تایید کننده این وب سایت ها کردند. این ایده پیشگامانه در نهایت تبدیل به پایه و اساس مدرن ترین موتورهای جستجوی گردید.

 

 

در طول تقریبا دو دهه این ایده پالایش شده و پیچیده تر و پیچیده تر شده است. در حال حاضر، به جای شمارش تعداد لینک هایی که به وبسایت خاصی نیاز دارند، موتورهای جستجو به کیفیت سایت هایی که از آن لینک ها می آیند، نیز نگاه می کنند. اگر پیوندها به صورت "اسپم" بنظر آیند یا به وبسایتشان مرتبط نباشند، لینکها تخفیف داده می شوند و سایت ممکن است برای لینکهای کم کیفیت جریمه شود. پیوندهایی از دامنه .gov یا .edu بیشتر از آنهایی که از انواع دامنه عمومی مانند .com به نظر می رسند قابل اعتماد هستند، زیرا اشخاص باید ثابت کنند که کی هستند تا این دامنه ها را بگیرند. با این وجود، سایتهای .com که موتورهای جستجوگر خوبی دارند و مورد اعتماد آن ها هستند نیز در بحث پیوندشان (link) اهمیت بیشتری دارند. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، تعداد زیادی از لینک ها می توانند اهمیت شما را افزایش دهند، اما تعداد کمی از لینک های سایت های قابل اعتماد می تواند اهمیت شما را افزایش دهند. در اصل، برای گرفتن لینک از وب سایت های با رتبه بالا و قابل اعتماد مانند آوردن دوستان محبوب و یا دوستان با خودتان به یک مهمانی می باشد: با باحالی شما در اتباط است و تخمین میزبان از محبوبیت شما افزایش می یابد.

یک وب سایت کاربر محور

 

بازاریابی موتور جستجوگر (SEM)

بازاریابی موتور جستجو (SEM) یک اصطلاح کلیدی است که برای توصیف انواع تلاش های تبلیغاتی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. مانند SEO، که برای جذب کاربران به سایت شما استفاده می شود و پیشنهادات شما را به آنها ارزشمند نشان خواهد داد. هنگامی که مردم در مورد بازاریابی موتورهای جستجو فکر می کنند، معمولا فقط به تبلیغاتی که در بالا و سمت راست موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) و بینگ (Bing) قرار دارند فکر می کنند. با این حال، این اصطلاح نیز معمولا برای اشاره به تبلیغات پرداخت شده در سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، Google+  و Pinterest ؛ در بسیاری از وب سایت ها؛ در بسیاری از برنامه ها و در سراسر جهان دیجیتال استفاده می شود. این نوع بازاریابی آنلاین نیز به طور معمول به عنوان تبلیغات پرداخت با کلیک (PPC) نامیده می شود، زیرا شما به طور کلی مقدار خاصی را هر بار که کسی روی تبلیغ شما کلیک می کند، پرداخت می کنید، اگرچه گزینه هایی برای پرداخت هزار ویزیت در بسیاری از پلت فرم های تبلیغاتی آنلاین وجود دارد.  خواه شما به تبلیغات آنلاین پرداخت شده مانند SEM یا PPC مراجعه کنید، برخی عناصر کلیدی وجود دارد که باید قبل از شروع آنها را ادراک کنید و بفهمید.

تفاوت بین SEO و SEM

بیایید با برخی تفاوت های کلیدی بین SEO و SEM شروع کنیم. همانطور که در بالا مورد بحث قرار دادیم، SEO  برای قرار گرفتن وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجوی منظم استفاده می شود، که معمولا نتایج جستجوی ارگانی در صنعت بازاریابی دیجیتال نامیده می شوند. برعکس، SEM برای قرار دادن تبلیغات شما با اطلاعات وب سایت شما در مکان های خاص، از جمله بالا یا کنار نتایج موتور جستجو هزینه پرداخت می کند. هر دو طرف اصلی و پرداخت شده از نتایج جستجو می توانند بسیار رقابتی باشند، اما پیشنهادات بسیار ارزشمندی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، در حالی که SEO در شرایط بلند مدت بسیار موثر است، می تواند نتایج 6 یا 12 ماه یا حتی بیشتر را با توجه به سطح رقابت درک کند تا نتیجه های متفاوتی از تلاش های SEO شما را ببیند. همچنین باید به منظور بهینه سازی و بازخوانی حضور آنلاین خود جهت حفظ رتبه بندی کار را ادامه دهید. از سوی دیگر، با استفاده از SEM، تقریبا بلافاصله می توانید موقعیت خود را مشاهده کنید ولی حفظ آن موقعیت نیاز به نگهداری و مداخله مکرر پول دارد.

یکی از بهترین تحلیل هایی که برای تمایز بین SEO و SEM شنیده ایم، فکر کردن در مورد کاهش وزن با رژیم غذایی و یا جراحی پلاستیک می باشد. SEO، مانند کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش، طول می کشد تا موثر باشد، و مستلزم توجه دائمی به جزئیات است و نیاز به کار دارد تا زمانی که نتایج مورد نظر به دست می آید، حفظ شود. SEM بیشتر شبیه به استفاده از لیپوساکشن است تا وزن را کاهش دهد. نتایج سریع و چشمگیر هستند، اما برای نگهداری نیاز به پول و نگهداری ثابت دارند.

قسمت های اصلی SEM

SEM یک ایده ساده است که می تواند پیاده سازی پیچیده ای داشته باشد. در حالی که زمان برای غلبه بر تمام ویژگی های پیاده سازی SEM نداریم، بیایید به برخی از اجزای کلیدی نگاه کنیم که می توانند تلاش های بازاریابی آنلاین پرداخت شما را به موفقیت برسانند.

کمپین های منسجم

هنگام کار در SEM، همانند تبلیغات سنتی، در کمپین ها کار می کنید. یک کمپین به سادگی مجموعه ای از آگهی هایی است که تم مشترک دارند و برای همکاری با یکدیگر طراحی شده اند. در SEM، شما کمپین های تبلیغاتی خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و مرتبط، مرتبط می کنید. موثر ترین کمپین ها، کمپین های منسجم هستند؛ آنها همه چیز را -کلمات کلیدی، گروه های تبلیغاتی شما و غیره- را با هم متصل می کنند به طوری که شما پیام های متضاد را با تبلیغات خود قرار ندهید. در اینجا در Netmark، گاهی اوقات این را نظریه شاهزاده می نامیم. کریس پارت، یکی از متخصصان SEM ما، می گوید: "نظریه شاهزاده به یک جشن تولد یک دختر کوچک شاهزاده اشاره می کند. همه چیز - از دکوراسیون تا کیک - مطابق با موضوع است. به طور مشابه، AdWords، گروه های تبلیغاتی و کمپین شما به طور کلی باید با همین موضوع مطابقت داشته باشد. "

قرار دادن آگهی مربوطه

راه دیگر برای اطمینان از اینکه آگهی های شما تا حد امکان موفقیت آمیز است این است که مطمئن شوید آگهی شما مربوط به جایی است که قرار داده شده است. بازگشت به واقعیت سنجش رویدادها، قرار دادن آگهی روی کاغذ کوچک برای مسابقات گلف در یک فروشگاه کالای ورزشی، احتمالا نتیجه بهتری نسبت به قرار دادن آنها در یک فروشگاه دوزندگی دارد. البته، شما می خواهید مردم روی تبلیغات شما کلیک کنند. اما، در نهایت، می خواهید مردمی آگهی شما را ببینند و کلیک کنند که علاقه مند به راه حل شما هستند. آنچه باید بدانید این است که مهم نیست چه تعداد آگهی شما را ببینند، اگر افرادی که آن را می بینند علاقه مند به چیزی نباشند که ارائه می دهید.

بهترین مکان های تبلیغاتی برای آنچه که شخص می بیند که آگهی انجام می دهد، دیدن یا خواندن آن به صورت بلادرنگ، متنی می باشند.  به آخرین باری که دیر به تئاتر رسیدید، فکر کنید. احتمالا ابتدای آن را از دست ندهید، اما ممکن است بعضی پیش نمایش ها را از دست دهید. آیا از دست دادن پیش نمایش نا امید شدید؟ اگر نه، آیا کسی را می شناسید که نا امید شده باشد؟ پاسخ احتمالا بله است با این حال، این سوال مطرح می شود که چرا؟ چرا بعضی ها بخاطر از دست دادن پیش نمایش نا امید می شود؟ بطور کلّی، آنها فقط تبلیغات هستند.

پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. اکثر مردم دوست ندارند پیش نمایش قبل از یک فیلم را از دست بدهند، زیرا واقعا می خواهند در این شرایط برای آن ها تبلیغ شود. آگهی ها برای آنچه که انجام می دهند به صورت موقعیتی (زمینه ای) هستند که تبلیغ می شوند و در واقع به جای آن که از تجربه بکاهند، به آن می افزایند. نشان داده شده است که تبلیغات موقعیتی (زمینه ای) - کالاهای یا خدمات تبلیغاتی که مربوط به چیزی که کسی انجام می دهد، هستند، دیدن یا خواندن - بسیار موثر است. از این جهت، زمینه و ارتباط کلید موفقیت تبلیغات آنلاین می باشد.

درک رتبه بندی آگهی و موقعیت تبلیغ

هنگام کار با پلت فرم های جستجوی پرداختی مانند Google AdWords یا Bing Ads، موقعیت تبلیغ شما به جایی که آگهی در میان آگهی هایی که در اطراف نتایج جستجوی خاص قرار می گیرد، برمی گردد. در یک مزایده تبلیغاتی سنتی، شخصی که حاضر به پرداخت بیشتر اشت، بهترین موقعیت را به دست می آورد. این در پیشنهاد محل قرارگیری آگهی برای موتورهای جستجو لزوما درست نیست.

رتبه بندی گوگل و تعیین رتبه بندی موتورهای جستجو دیگر در واقع شامل ترکیبی از عوامل مختلف است. به یاد داشته باشید موتورهای جستجو سعی در ارائه بهترین و مناسب ترین اطلاعاتی که می توانند به کاربران خود ارائه دهند دارند به طوری که این کاربران دوباره برای استفاده از خدمات خود باز گردند. به همین دلیل است که اکثر موتورهای جستجو از الگوریتم های سفارشی برای تعیین موقعیت تبلیغ بر اساس عواملی مانند پیشنهاد و ارتباط استفاده می کنند. و در اکثر سیستم عامل های Pay-Per-Click تبلیغاتی، از جمله Google AdWords، تنها زمانی هزینه را پرداخت می کنید که روی آگهی شما کلیک شود.

رتبه بندی گوگل:

بیایید نگاه دقیق تری به نحوه تعیین رتبه Google Ad برای نشان دادن موقعیت آگهی تعیین کنیم. هال واریان، اقتصاددان ارشد گوگل، می گوید که آن ها انواع قیمت های دوم حراج را برای قرار دادن تبلیغ استفاده می کنند. در حراج تبلیغ قیمت دوم، تبلیغ کننده مجبور نیست که تمام پیشنهاد خود را پرداخت کند، آنها فقط باید به اندازه ای پرداخت کنند که پیشنهاد دهنده قیمت بالای بعدی را ببرند.

واریان نمونه ای را ارائه می دهد که پیشنهاد دهنده شماره 1، 4 دلار، پیشنهاد دهنده 2 قیمت 3 دلار، پیشنهاد دهنده 3، 2 دلار و پیشنهاد دهنده 4 قیمت 1 دلار را پیشنهاد می دهند. در یک حراج سنتی، هر کدام از آنها آنچه را که پیشنهاد داده اند می پردازند و آنها را به ترتیب نزولی قرار می دهند. در حقیقت دومین قیمت حراج، از سوی دیگر، قرار گیری آنها همچنان نزولی است، اما پیشنهاد دهنده شماره 1 ،3 دلار می پردازد، پیشنهاد دهنده دوم 2 دلار می پردازد، پیشنهاد دهنده شماره 3 یک دلار می پردازد و به همین ترتیب. به طور خلاصه، شما پیشنهاد می دهید که بیشترین مبلغ را پرداخت می کنید، اما در واقع فقط به اندازه کافی به رقابت های خود می پردازید. در این نوع حراج، خریدار اغلب کمتر از مبلغ پیشنهاد کامل خود می پردازد. متوجه شدید تا الان؟ خوب، چون این جا جایی است که حتی پیچیده تر می شود.

قرار گیری آگهی شما از طریق Google AdWords بیشتر از حداکثر پیشنهاد شما حساب می شود زیرا آنها می خواهند برای کاربران خود آگهی های بسیار مرتبط نشان دهند. بنابراین، موقعیت تبلیغ شما با استفاده از الگوریتم رتبه بندی آگهی شما تعیین می شود. سه عنصر اصلی رتبه بندی آگهی شما عبارتند از:

1.  حداکثر پیشنهاد شما.

2.  نمره کیفیت شما - از جمله تاریخچه و انتظار کلیک از طریق نرخ (CTR)، ارتباط آگهی شما با پرسش جو جستجوگر، و کیفیت و ارتباط صفحه مقصد شما.

3.  تاثیر مورد انتظار از فرمت های آگهی - از جمله شماره تلفن، لینک سایت، و حضور دامنه وب سایت شما در عنوان تبلیغ.

جالب توجه است، اگر رتبه تبلیغ شما به اندازه کافی بالا نباشد، ممکن است تبلیغات شما اصلا نشان داده نشود چرا کهGoogle  احساس می کند واقعا به جستجوی پرسش مرتبط نیست. با استفاده از اطلاعات صفحات و ویدیوهای پشتیبانی رتبه Google، ما تصویر زیر را در کنار هم قرار داده ایم تا به راحتی درک شود.

یک وب سایت کاربر محور

همانطور که می بینید، موقعیت تبلیغ شما فقط در مورد آنچه که شما مایل به پرداخت هستید، نمی باشد. پیشنهاد دهنده شماره 3 در واقع دارای هزینه پایین برای هر کلیک (CPC) برای قرار دادن آگهی موقعیت اول نسبت به پیشنهاد دهنده 2 برای رتبه دوم است، زیرا رتبه بندی آنها با توجه به تاثیرات بالایی برآورد شده، بالاتر است. اگر پیشنهاددهنده 2 قصد دارد به جایگاه اول حرکت کند، می تواند کیفیت آگهی خود را بهبود بخشد یا قالب بندی آگهی خود را اصلاح کند - بهبود کیفیت بخش رتبه بندی آگهی خود را - یا می تواند حداکثر قیمت خود را افزایش دهد - که CPC خود را نیز افزایش می دهد.

جالب اینجاست که رتبه تبلیغی به طور جداگانه برای هر پرسش جستجو محاسبه می شود که آگهی شما ممکن است واجد شرایط باشد تا تعیین کند که اگر و کجا تبلیغ شما قرار گیرد. در حالی که این یک سیستم پیچیده است، دلایل دقیقی در پشت این الگوریتم های رتبه بندی وجود دارد. به نقل از واریان، "... همه اینها به اکوسیستم که کاربران و تبلیغ کنندگان ما همه در آن زندگی می کنند میرسد تا گوگل. هنگامی که کاربران تبلیغات بهتر را مشاهده می کنند، خوشحال هستند و احتمال بیشتری دارد که بر روی آن تبلیغات کلیک کنند و این باعث می شود تبلیغ کنندگان شادتر شوند، که باعث می شود Google خوشحال شود زیرا با استفاده از کاربران خوشحال و تبلیغ کنندگان خوشحال، افراد بیشتری از سیستم ما استفاده می کنند. "

بازاریابی رسانه های اجتماعی  SMM

همانطور که هر طراح رویداد می داند، تبلیغات شفاهی می تواند ارزشمند باشد. این موضوع از لحاظ تاریخی هم برای کسب و کارها صدق می کند. تبلیغات شفاهی خوب می تواند مشتریان جدید بالقوه را به ارمغان بیاورد و تبلیغات شفاهی بد می تواند آنها را از بین ببرد. اما آیا متوجه می شوید چقدر رسانه های اجتماعی حجم و وسعت به تبلیغات شفاهی اضافه کرده اند؟ بررسی های آنلاین و مکالمات رسانه های اجتماعی می تواند سریعتر از تقریبا هر کسب و کار دیگری را انجام دهد.

یک وب سایت کاربر محور

به رغم - یا شاید به این دلیل - بسیاری از صاحبان کسب و کار احساس می کنند که استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارشان دشوار و گیج کننده است. خب، شما می توانید شروع به ارسال آنچه که احساس می کنید درست است کنید، و یا می توانید یاد بگیرید که چگونه بصورت استراتژیک آن را ارسال نمایید که به شما کمک کند مخاطبانتان را درگیر کند. بهترین رسانه اجتماعی بازاریابی (SMM) توسط یک هدف مشخص هدایت می شود. استراتژیست های SMM می توانند در تعیین اهداف کمپین مشخص به شما کمک کنند که بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن به ارمغان آورد و پس از دنبال کردن بهترین شیوه ها می توانند حضور رسانه های اجتماعی شما را بهبود بخشند.

دانلود فایل کامل مقاله به همراه ترجمه

تمامی حقوق متعلق به موسسه آموزش عالی روزبه می باشد